Naziv projekta: Regionalni centar kompetentnosti
Nositelj projekta: Medicinska škola Bjelovar, koja je imenovana regionalnim centrom kompetentnosti (RCK) u strukovnom obrazovanju.
Kratki opis projekta: Godine 2020. Srednja medicinska škola pristupila je projektu kao Partner. Uspostava regionalnog centra kompetentnosti Medicinske škole Bjelovar će donijeti temeljne organizacijske akte i edukacijske programe koji će centar ustrojiti kao mjesto osuvremenjenih strukovnih programa za učenike, edukacije za nastavnike i mentore, te stručno osposobljavanje i usavršavanje kao cjeloživotno učenje za gospodarske subjekte, nezaposlene i ostale. Programi će nastati suradnjom s poslodavcima i stručnjacima, a rezultat će biti učenje temeljeno na radu, kvalitetna praktična nastava i vježbe, te time i kompetentna radna snaga. Uz promociju strukovnih zvanja, organizirat će se i održavanje programa prilagođenih učenicima s teškoćama.
Ciljevi i očekivani rezultati projekta:
- Uspostava organizacije rada i razvoja regionalnog centra kompetentnosti
- Razvoj i/ili unaprjeđenje te provedba programa redovitog strukovnog obrazovanja, formalnih i neformalnih programa za obrazovanje odraslih u RCK
- Jačanje kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora vezanih za provedbu programa redovitog SO
- Promocija strukovnih zanimanja i rada Centra
- Promidžba i vidljivost
- Upravljanje projektom i administracija
Projektne aktivnosti okupljene su u elemente:
- Element 1. Uspostava organizacije rada i razvoja regionalnog centra kompetentnosti
- Element 2. Razvoj i/ili unaprjeđenje te provedba programa redovitoga strukovnog obrazovanja, formalnih i neformalnih programa za obrazovanje odraslih u regionalnim centrima kompetentnosti
- Element 3. Jačanje kompetencija odgojno obrazovnih radnika i mentora za provedbu programa redovitog SO
- Element 4. Promocija strukovnih zanimanja i rada Centra
- Element 5. Promidžba i vidljivost
- Element 6. Upravljanje projektom i administracija
Uloga Srednje medicinske škole u projektu:
Kroz projekt RCK Medicinska škola Bjelovar nastavnici i strukovni učitelji Srednje medicinske škole kroz program jačanja kompetencija sudjelovali su u:
- individualiziranom programu stručnog usavršavanja iz 6 područja jačanja kompetencija za 120 odgojno-obrazovnih djelatnika
- 8 radionica uvođenja inovativnih metoda i modela poučavanja
- edukacijama za korištenje specijaliziranih alata za izradu e-learning sadržaja
- edukaciji DOS specijalist za 9 nastavnika
- 30 stručnih usavršavanja za minimalno 100 nastavnika
- stručnom usavršavanju o relevantnim politikama, zakonodavnom i institucionalnom okviru, strateški dokumenti koji predstavljaju primjere dobre prakse
U sklopu projekta, nastavnici su pohađali sljedeće edukacije:
Brain-friendly – nastavne metode za brže, lakše i trajnije memoriranje gradiva
Kakav osobni razvoj je potreban nastavnicima
Nove konverzacijske metode za facilitiranje ključnih razgovora i stvaranje inovativnih i održivih rješenja
Kvaliteta komunikacije u prenošenju znanja
Osiguranje kvalitete ishoda učenja
Poboljšanje prezentacijskih vještina i tehnika
Kako koristiti IZZI digitalne obrazovne sadržaje
Polimedikacija starije životne dobi
Kinestetika u zdravstvenoj njezi
Važnosti dojenja i aktivnost Bjelovarsko-bilogorske županije u promociji dojenja
Stavljanje djeteta na dojku
Prava bolesnika
Empatija i razumijevanje drugih
Razvijanje samodiscipline
Međuljudske vještine
Nošenje sa stresom
Brain Gym
Utjecaj naftalana na psorijazu
Edukacija o metodi F360
Uspostava sustava osiguravanja kvalitete u Regionalnom centru kompetentnosti Medicinske škole Bjelovar
Uspostava sustava osiguravanja kvalitete u Regionalnom centru kompetentnosti Medicinske škole Bjelovar (2. radionica)
EDUKACIJA ZA DOS SPECIJALISTE
Provedena je od travnja 2022. do listopada 2022. za 9 sudionika iz raznih škola koje su partneri u projektu RCK Bjelovar. Nastavnici uključeni u projekt educirani su djelomično kroz e-učenje a djelomično kroz radionice i nastavu uživo u prostorima Algebre u području izrade digitalnih obrazovnih sadržaja, organizacije i provedbe digitalnog učenja, kroz sljedeće teme:
- Osnove instrukcijskog dizajna
- Analiza potreba
- Dizajn procesa učenja i poučavanja
- Razvoj digitalnih nastavnih sadržaja
- Implementacija: učenje i poučavanje
- Evaluacija digitalnog sadržaja
- Odabrana poglavlja digitalnog učenja
Vrijednost projekta: 28.852.446,81 KN / 3.829.377,77 EUR
EU sufinanciranje: 28.852.446,81 KN / 3.829.377,77 EUR (100%)
Trajanje projekta: od 18.2.2020. do 18.12.2023. godine.
Partneri:
- Veleučilište u Bjelovaru
- Srednja škola Koprivnica
- Srednja medicinska škola Slavonski Brod
- Projekt jednako razvoj d.o.o.
- Medicinska škola Osijek
- Učilište za obrazovanje odraslih IDEM
- Zdravstvena i veterinarska škola dr. Andrija Štampar Vinkovci
- Bjelovarsko Bilogorska županija
- CRIDENS d.o.o.
- Hrvatski zavod za zapošljavanje
- Hrvatska komora medicinskih sestara
- Visoko učilište Algebra
- Tehnička škola Virovitica