Strenghtening Teachers’ Resources for Optimizing New Generation

 

Naziv projekta: Strengthening Teachers’ Resources for Optimizing New Generation

Akronim: STRONGer

Program: Erasmus+

Tip aktivnosti: Ključna aktivnost 1 (KA 1) Mobilnost u svrhu učenja za pojedince

Trajanje projekta: 15 mjeseci (1.6.2023. – 31.8.2024.)

Broj projekta: 2023-1-HR01-KA121-SCH-000120215

Vrijednost projekta: 25.120,00 €

Nositelj projekta: Srednja medicinska škola Slavonski Brod

Partneri u projektu:

Euromind

Europass Teacher Academy

Voditeljica projekta: Jelena Jelinić-Bošnjak, ravnateljica

Koordinator projekta: Marinela Stanić, prof. fizike i tehničke kulture s informatikom

Ugovorne i pravne procedure: Bernardica Lovaković, dipl. iur.

Računovodstvo/financijska odgovornost: Sanja Agatić, mag. oec.

Službeni e-mail projekta: stronger.sms@gmail.com

ŽUPANIJSKO VIJEĆE PEDAGOGA

Dana 22. kolovoza 2023. godine stručni suradnik pedagog Aleksandar Končar održao je predavanje na županijskom stručnom vijeću pedagoga Brodsko-posavske županije pod nazivom “Erasmus akreditacije u području općeg i strukovnog obrazovanja”. U sklopu održanog predavanja predstavio je Erasmus+ projekte naše škole te je prisutnima pojasnio proceduru prijave za Erasmus akreditacije uz navođenje svih pogodnosti koje one omogućuju.

ERASMUS DANI 2023.
Od 9. do 14. listopada 2023. godine obilježavaju se Erasmus dani kroz razne prigodne aktivnosti. Dana 10. listopada 2023. godine u dvorani Obrtničko-tehničke škole organiziran je Erasmus kutak. Učenici koji su sudjelovali na Erasmus mobilnostima su zainteresiranim učenicima iznosili svoje dojmove o tome kako im je bilo te su odgovarali na njihova pitanja. Također, svi su mogli predložiti zemlju u koju bi željeli otići, a Erasmus tim će njihove prijedloge uzeti u obzir prilikom planiranja budućih projekata i mobilnosti.
ESHA KONFERENCIJA 

Naša ravnateljica Jelena Jelinić-Bošnjak moderirala je okrugli stol : Izazovi ravnatelja na Međunarodnoj ESHA konferenciji 24.-27.10.2023.

Državni stručni skup za ravnatelje srednjoškolskih ustanova

Ravnateljica škole Jelena Jelinić-Bošnjak sudjelovala je na radionici na Državnom stručnom skupu za ravnatelje srednjoškolskih ustanova, 13.ožujka 2024., gdje je između ostalog govorila i o važnosti razvijanja povjerenja između roditelja i škole kada je riječ o sudjelovanju na mobilnostima u sklopu Erasmus + projekata.

Erasmus+ projekt Udruge hrvatskih ravnatelja

Naša ravnateljica prezentirala je nastavničkom vijeću, Škole Erasmus+ projekt Udruge hrvatskih ravnatelja, koji je održan od 7.4.-13.4. u Firenzi.

Iskoristila je priliku i predstavila sve prijašnje, ali i trenutne Erasmus + projekte u sklopu dvaju akreditacija:

Strukovno obrazovanje HHCH 3
Opće obrazovanje STRONGer

Natječaj za nastavnike 26.3.2024.

Prijavni obrazac za nastavnike – STRONGer

Natjecaj-za-sudjelovanje-STRONGER-strukturirani-tecaj

Privremeni rezultati natječaja 9.4.2024.

Rezultati-odabira_nastavnici_STRONGer1

 

DAN OTVORENIH VRATA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE SLAVONSKI BROD

Dana 8. svibnja 2024. održan je Dan otvorenih vrata Srednje medicinske škole Slavonski Brod za učenike završnih razreda osnovnih škola. Program je započeo uvodnim predavanjem ravnateljice Jelene Jelinić – Bošnjak i pedagoga Aleksandra Končara koji su buduće učenike upoznali sa zanimanjima, raznim projektima i svim izvannastavnim aktivnostima koje se u školi nude kroz obrazovanje među kojima i Erasmus+ projekt te dosada provedene aktivnosti u sklopu samog projekta i dosadašnje mobilnosti. Aktivnosti vezane uz Erasmus+ projekt prikazane su u Erasmus kutku. Školu je posjetilo oko 180 učenika iz 15 osnovnih škola s područja Brodsko- posavske županije, a sam događaj je bio i medijski popraćen.
127. Kongres poslodavaca u zdravstvu Hrvatske
9.5.-10.5.2024.
Svoj rad Kongres je završio okruglim stolom, devetim po redu, na kojem se govorilo o razvoju ljudskih potencijala te o tome kako povećati interes za radom u zdravstvu. Sudionici: Stjepan Topolnjak (SSZSSH), Kristijan Ćupurdija (HLS), Branko Godić (ZHM BPŽ), Jelena Jelinić Bošnjak (Srednja med. škola S. Brod) i Martina Golubar (Foreo). Ravnateljica je sudjelovanjem na panel raspravi između ostalog govorila o važnosti uključivanja učenika u izvannastavne aktivnosti, Erasmus + projekte, povezivanja s lokalnom zajednicom i osluškivanja potreba učenika kako bi školu učinili što boljim mjestom za život.
Opis fotografije nije dostupan.
Ravnateljica Jelena Jelinić-Bošnjak predstavila je aktivnosti škole tijekom intervjua na Radio Slavoniji. Govorila je o trenutnim aktivnostima vezanim uz Erasmus+ projekt HEAL&CARE 3 i STRONGer, koji je novi projekt i dio je stečene Erasmus akreditacije za opće obrazovanje.

SUDJELOVANJE NA TEČAJEVIMA

Designing the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces

Aleksandar Končar i Ana Jelkić su u Italiji (Firenca) sudjelovali na tečaju  od 5. kolovoza 2024. do 10. kolovoza 2024. Tečaj je održala Europass SRL. Naučili su:

  • Prakticirati i unaprijediti pozitivno razmišljanje, smanjiti negativnu samokritiku, prakticirati zahvalnost, humor i mindfulness
  • Prakticirati pozitivnu komunikaciju sa sobom, učenicima i kolegama te je konkretno dijeliti po povratku u školu
  • Stvoriti pozitivno, ugodno okruženje unutar i izvan učionice kroz principe održivog dizajna i dekoracije
  • Stvoriti projekt za sebe i za školu temeljen na pozitivnom dizajnu koji je moguće primijeniti po povratku u školu

ChatGPT and Basic AI tools

Jasna Okopni i AMarinela Stanić su u Italiji (Firenca) sudjelovali na tečaju  od 12. kolovoza 2024. do 17. kolovoza 2024. Tečaj je održala Europass SRL. Ishodi tečaja:

  • Dobiti osnovni teorijski pregled AI u obrazovanju
  • Koristiti AI za smanjenje radnog opterećenja
  • Razumjeti prednosti i izazove implementacije AI u obrazovanju
  • Dizajnirati, implementirati i procijeniti lekcije i aktivnosti integrirane s AI
  • Koristiti AI alate u interdisciplinarnim pristupima i pedagogiji usmjerenoj na učenike
  • Naučiti kako angažirati učenike uz pomoć AI i tako osigurati njihovu mentalnu dobrobit
  • Razviti zadatke za unapređenje transverzalnih vještina učenika – komunikacija, suradnja i kritičko razmišljanje postaju digitalno pismeniji
  • Dijeliti svoje zadatke i ideje u zajedničkoj e-zbirci za dugoročno praćenje

Može biti slika sljedećeg: 6 ljudi i tekst

Integrating Creativity and Innovation into Teaching

Ina Ćurković Pudić, Aleksandar Končar i Ivana Žalac su u Italiji (Firenca) sudjelovali na tečaju  od 12. kolovoza 2024. do 17. kolovoza 2024. Tečaj je održala Europass SRL. Ishodi tečaja:

  • Poboljšati svoje znanje o stilovima učenja učenika i sposobnost projektiranja nastave prema njima
  • Razumjeti: tehnike mapiranja, vizualno razmišljanje, vizualne nastavne strategije, kreativno razmišljanje
  • Usvojiti projektiranje lekcija koristeći inovativne metode
  • Procijeniti složene kompetencije: učiteljska, vršnjačka i samoocjena
  • Pretraživati, prilagođavati i manipulirati vizualnim resursima kao način razvoja viših vještina
  • Upravljati IKT alatima u obrazovanju: kvizovi i ozbiljne igre, platforme za upravljanje učionicom i online portfelji

Može biti slika sljedećeg: 9 ljudi i tekst

STEAM – The New Way of Teaching

Tečaj je održan od 19. kolovoza 2024. do 23. kolovoza 2024. u Malagi (Španjolska), a sudjelovale su Ema Đurčević, Jelena Jelinić-Bošnjak i Marina Martinović. Tečaj je organizirao Idevelop Training. Ishodi tečaja:

  • Promicanje korištenja programa za stvaranje priča, igara i aktivnosti na intuitivan način.
  • Pružanje učenicima znanja koje će im pomoći kasnije tijekom karijere.
  • Dizajniranje moderne učionice koja zadovoljava sadašnje i buduće potrebe.
  • Unapređenje kritičkog i transverzalnog razmišljanja učenika, postizanje smislenog učenja koje će im omogućiti rješavanje problema unutar i izvan učionice.
  • Obrazovanje konkurentnijih građana za sadašnjost i budućnost na organski način, povećanje njihovog interesa za STEAM područja.

Može biti slika sljedećeg: 7 ljudi i tekst

Paint and Art Therapy

Tečaj je održan od 19. kolovoza 2024. do 23. kolovoza 2024. u Malagi (Španjolska), a sudjelovale su Kristina Radošević i Ljiljana Tonkić. Tečaj je organizirao Idevelop Training. Ishodi tečaja:

  • Korištenje tehnika slikanja i art terapije za opuštanje, smanjenje stresa, lakše i kreativnije rješavanje izazova u životu i učionici. Povećanje kreativnosti, intuicije i samoizražavanja učitelja i njihovih učenika.
  • Biti kreativniji i snalažljiviji u lakšem pronalaženju rješenja.
  • Bolje upravljati emocijama i umom te biti u mogućnosti pomoći učenicima u tome.
  • Imati više suosjećanja, razumijevanja i prihvaćanja u svakodnevnom životu, za sebe i učenike.
  • Steći pozitivniji stav u svojoj zajednici.
  • Pristup novoj mreži učitelja diljem Europe koja inspirira nove ideje, metode podučavanja i rješavanje problema.

Može biti slika sljedećeg: 10 ljudi i tekst

Županijsko stručno vijeće pedagoga Brodsko-posavske županije

Svoje iskustvo s tečaja polaznik Aleksandar Končar primijenio je održavši predavanje/radionicu “Integriranje kreativnosti i inovativnosti u nastavi” 30. kolovoza 2024. godine na Županijskom stručnom vijeću pedagoga Brodsko-posavske županije. Predstavivši iskustvo sudjelovanja u Erasmus+ projektu STRONGer slušatelje je uveo u temu da bi im potom predstavio nekoliko digitalnih alata koje su imali prilike i koristiti. Svi su bili zadovoljni naučenim te će zasigurno nova znanja i vještine koristiti u svom svakodnevnom radu.

 

RADIONICE S NASTAVNICIMA (3.9.2024. – 5.9.2024.)

Prvu radionicu u nizu, pod nazivom “ChatGPT i osnovni AI alati”, vodile su Jasna Okopni i Marinela Stanić. Cilj radionice bio je upoznati nastavnike Srednje medicinske škole Slavonski Brod s etičkim pitanjima vezanim uz korištenje umjetne inteligencije u nastavi te s osnovnim funkcionalnostima alata ChatGPT, Eduaide i MagicSchool.

Drugu radionicu pod nazivom “Terapija slikanjem i umjetnošću” vodile su Ljiljana Tonkić i Kristina Radošević. Cilj radionice bio je upoznati nastavnike s kreativnim tehnikama kojima mogu poboljšati rad u nastavi. Tehnike meditacije, modeliranja, jezika simbola i kolaž tehnika pomažu ublažiti stres i napetost, poboljšavaju kreativno i kritičko mišljenje te pomažu boljem razumijevanju sebe i drugih. Također, ove tehnike olakšavaju izražavanje misli i osjećaja.

 

Cilj treće radionice „Integracija kreativnosti i inovacija u poučavanju“ bio je upoznati nastavnike s inovacijama u nastavnom procesu. Nastavnici su se upoznali s alatima Twee, Gamma, Edpuzzle i Adobe Firefly, koji omogućuju lakšu i kreativniju pripremu nastave usmjerene na učenike. Voditelji radionice bili su Ina Ćurković Pudić, Aleksandar Končar i Ivana Žalac.

Tijekom četvrte radionice nastavnici su se upoznali s korisnim digitalnim alatima koji mogu pomoći u pripremi, izvedbi i planiranju nastave. Iskušali su se u kreiranju grafičkih, video i audio materijala te su upoznali mnoge funkcionalnosti virtualnih učionica. Sve navedeno nudila je radionica „STEAM – Novi način podučavanja“, koju su osmislile Ema Đurčević, Jelena Jelinić-Bošnjak i Marina Martinović.

Može biti slika sljedećeg: 2 ljudi, Ljudi uče i tekst

“Djeluj pozitivno: pozitivno razmišljanje, pozitivna komunikacija i pozitivni školski prostori” bila je posljednja radionica koju su vodili Ana Jelkić i Aleksandar Končar. Na radionici su obrađene teme pozitivne psihologije i utjecaja školskog okruženja na nastavni proces, uz korištenje PERMA i ABC modela. Već u ponedjeljak, nastavnici će prenijeti ova znanja u svoje učionice.

Brodski hodaton
Naša škola i ove godine uključila se u obilježavanje Europskog tjedna mobilnosti. Učenici 2.a razreda su u pratnji pedagoga Aleksandra Končara i Kristine Kožarević te nastavnice Jasne Okopni sudjelovali u Brodskom hodatonu promoviravši na taj način hodanje kao poželjni oblik kretanja.
Europski dan jezika i Erasmus+ projekti
Dana 26. rujna 2024. godine Srednja medicinska škola obilježila je Europski dan jezika povezujući ga i s dosadašnjim Erasmus+ projektima. Za tu prigodu izrađen je interaktivni plakat koji je izložen u hodniku škole čime se nastojalo učenike potaknuti na učenje novih jezika pružajući im brošure u kojima se nalaze fraze kao osnove sporazumijevanja za talijanski, njemački, slovenski, španjolski i portugalski jezik. Navedeni jezici predstavljaju države u kojima su naši učenici bili na mobilnostima u sklopu Erasmus+ projekata.
Vijeće Europe promiče višejezičnost, a Erasmus+ projekti dakako potiču učenje novih jezika kako bi se na taj način učenici mogli bolje i jednostavnije snalaziti u drugim zemljama Europe. Uslijed budućih mobilnosti, koje bi trebale između ostalih država uključivati i Tursku, na plakatu je navedeno kako bi uskoro mogle trebati i osnove sporazumijevanja za turski jezik.
PRIMJENA ZNANJA U UČIONICI
Naša nastavnica Jasna Okopni je uspješno integrirala umjetnu inteligenciju u nastavni proces, koristeći AI za izradu pripremnih materijala vezanih za postotke i promile. Ovi materijali su ne samo olakšali razumijevanje složenih matematičkih koncepata, već su i učinili učenje zanimljivijim i interaktivnijim.
Naši učenici su 2. listopada 2024. imali priliku koristiti AI alate za automatsko generiranje kvizova na istu temu. Ovi kvizovi su im omogućili da samostalno provjere svoje znanje i usvojenost ishoda učenja, što je dodatno potaknulo njihovu motivaciju i samopouzdanje.
Pod vodstvom nastavnice Ljiljane Tonkić, učenici 1.c, 3. d i 2.c su učili 7. listopada 2024. kako se izraziti na drugačiji, kreativan način. Tehnikama kolaža i modeliranja uz meditativnu glazbu su izrađivali zadatke. Predstavljali su sebe u obitelji, školi i društvu, iskazivali emocije i želje, ispričali svoje individualne priče. Na kraju su slagali i povezivali sve dijelove u jedinstvenu cjelinu. Bilo je zabavno, dinamično, kreativno, poučno. Učenici su bili izvrsni u svim zadatcima. Uživali smo.
Naše nastavnice Ema Đurčević i Marina Martinović zajedno s ravnateljicom Jelenom Jelinić-Bošnjak su na tečaju stekle brojna znanja o novim digitalnim alatima i tehnologijama, s ciljem unaprjeđenja kvalitete nastave i usavršavanja komunikacijskih i pedagoških vještina.
Danas, naše nastavnice koriste ove alate u svojoj nastavi, u različitim aktivnostima učenja i ponavljanja gradiva. Ovi alati poboljšavaju kvalitetu nastave i čine učenje dinamičnijim i produktivnijim. Znanje stečeno na Erasmus+ tečaju značajno je doprinijelo kvaliteti, dinamici i produktivnosti naše nastave, pružajući našim učenicima suvremeno i interaktivno obrazovno iskustvo koje ih priprema za buduće izazove.
Znanja stečena na tečaju pedagog naše škole, Aleksandar Končar primijenio je kroz radionicu u 3.b razredu, gdje je učenicima predstavio nove metode pozitivnog razmišljanja, komunikacije i stvaranja pozitivnog školskog okruženja.
Učenici su naučili kako razviti pozitivan stav prema učenju i životu, što će im pomoći u prevladavanju izazova. Učili su kako učinkovito surađivati s vršnjacima, što će im pomoći u grupnim projektima i zadacima.
Znanja stečena na tečaju “ChatGPT and Basic AI Tools” ne koriste se samo u redovnoj nastavi. Učenici također primjenjuju ta znanja u izvannastavnoj aktivnosti “Umjetna inteligencija”, gdje dodatno istražuju i uče o ovoj uzbudljivoj tehnologiji. Voditeljica ove izvannastavne aktivnosti je Marinela Stanić.
DIGITALNA PRIČA O USPJEHU
Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU organizira „Dane otvorenih vrata EU projekata“ od 5. do 20. listopada 2024. Cilj je predstaviti projekte koji su doprinijeli razvoju lokalnih zajednica u raznim područjima poput energetike, kulture, obrazovanja, poduzetništva i zdravlja. Jedna od aktivnosti s kojom smo sudjelovali je digitalna izložba koja prikazuje tijek naših projektnih aktivnosti.
DANI ERASMUSA 2024
Tijekom tjedna od 14. do 18. listopada 2024. godine, naša škola aktivno je sudjelovala u Erasmus danima, što je izvrsna prilika za učenike da nauče o raznim aspektima Europske unije i Erasmus programa. Tijekom razrednih sati, učenici su imali priliku sudjelovati u raznim aktivnostima, uključujući igranje edukativnih igara i sudjelovanje u kvizovima na temu EU i Erasmusa. Ove aktivnosti bile su osmišljene kako bi potaknule učenike na razmišljanje o važnosti europske suradnje, kulturne raznolikosti i mogućnostima koje Erasmus program nudi za studiranje i volontiranje u inozemstvu. Kroz igre i kvizove, učenici su mogli proširiti svoje znanje o EU na zabavan i interaktivan način, razviti timski duh i osjećaj natjecanja, te možda čak biti inspirirani za sudjelovanje u Erasmus programima u budućnosti.