Strenghtening Teachers’ Resources for Optimizing New Generation
Naziv projekta: Strengthening Teachers’ Resources for Optimizing New Generation
Akronim: STRONGer
Program: Erasmus+
Tip aktivnosti: Ključna aktivnost 1 (KA 1) Mobilnost u svrhu učenja za pojedince
Trajanje projekta: 15 mjeseci (1.6.2023. – 31.8.2024.)
Broj projekta: 2023-1-HR01-KA121-SCH-000120215
Vrijednost projekta: 25.120,00 €
Nositelj projekta: Srednja medicinska škola Slavonski Brod
Partneri u projektu:
Euromind
Europass Teacher Academy
Voditeljica projekta: Jelena Jelinić-Bošnjak, ravnateljica
- E-mail: jelenajbosnjak@gmail.com
Koordinator projekta: Marinela Stanić, prof. fizike i tehničke kulture s informatikom
- E-mail: marinela.stanic@gmail.com
Ugovorne i pravne procedure: Bernardica Lovaković, dipl. iur.
Računovodstvo/financijska odgovornost: Sanja Agatić, mag. oec.
Službeni e-mail projekta: stronger.sms@gmail.com
ŽUPANIJSKO VIJEĆE PEDAGOGA
Dana 22. kolovoza 2023. godine stručni suradnik pedagog Aleksandar Končar održao je predavanje na županijskom stručnom vijeću pedagoga Brodsko-posavske županije pod nazivom “Erasmus akreditacije u području općeg i strukovnog obrazovanja”. U sklopu održanog predavanja predstavio je Erasmus+ projekte naše škole te je prisutnima pojasnio proceduru prijave za Erasmus akreditacije uz navođenje svih pogodnosti koje one omogućuju.
Naša ravnateljica Jelena Jelinić-Bošnjak moderirala je okrugli stol : Izazovi ravnatelja na Međunarodnoj ESHA konferenciji 24.-27.10.2023.
Državni stručni skup za ravnatelje srednjoškolskih ustanova
Ravnateljica škole Jelena Jelinić-Bošnjak sudjelovala je na radionici na Državnom stručnom skupu za ravnatelje srednjoškolskih ustanova, 13.ožujka 2024., gdje je između ostalog govorila i o važnosti razvijanja povjerenja između roditelja i škole kada je riječ o sudjelovanju na mobilnostima u sklopu Erasmus + projekata.
Erasmus+ projekt Udruge hrvatskih ravnatelja
Iskoristila je priliku i predstavila sve prijašnje, ali i trenutne Erasmus + projekte u sklopu dvaju akreditacija:
Natječaj za nastavnike 26.3.2024.
Prijavni obrazac za nastavnike – STRONGer
Natjecaj-za-sudjelovanje-STRONGER-strukturirani-tecaj
Privremeni rezultati natječaja 9.4.2024.
Rezultati-odabira_nastavnici_STRONGer1
DAN OTVORENIH VRATA SREDNJE MEDICINSKE ŠKOLE SLAVONSKI BROD
SUDJELOVANJE NA TEČAJEVIMA
Designing the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces
Aleksandar Končar i Ana Jelkić su u Italiji (Firenca) sudjelovali na tečaju od 5. kolovoza 2024. do 10. kolovoza 2024. Tečaj je održala Europass SRL. Naučili su:
- Prakticirati i unaprijediti pozitivno razmišljanje, smanjiti negativnu samokritiku, prakticirati zahvalnost, humor i mindfulness
- Prakticirati pozitivnu komunikaciju sa sobom, učenicima i kolegama te je konkretno dijeliti po povratku u školu
- Stvoriti pozitivno, ugodno okruženje unutar i izvan učionice kroz principe održivog dizajna i dekoracije
- Stvoriti projekt za sebe i za školu temeljen na pozitivnom dizajnu koji je moguće primijeniti po povratku u školu
ChatGPT and Basic AI tools
Jasna Okopni i AMarinela Stanić su u Italiji (Firenca) sudjelovali na tečaju od 12. kolovoza 2024. do 17. kolovoza 2024. Tečaj je održala Europass SRL. Ishodi tečaja:
- Dobiti osnovni teorijski pregled AI u obrazovanju
- Koristiti AI za smanjenje radnog opterećenja
- Razumjeti prednosti i izazove implementacije AI u obrazovanju
- Dizajnirati, implementirati i procijeniti lekcije i aktivnosti integrirane s AI
- Koristiti AI alate u interdisciplinarnim pristupima i pedagogiji usmjerenoj na učenike
- Naučiti kako angažirati učenike uz pomoć AI i tako osigurati njihovu mentalnu dobrobit
- Razviti zadatke za unapređenje transverzalnih vještina učenika – komunikacija, suradnja i kritičko razmišljanje postaju digitalno pismeniji
- Dijeliti svoje zadatke i ideje u zajedničkoj e-zbirci za dugoročno praćenje
Integrating Creativity and Innovation into Teaching
Ina Ćurković Pudić, Aleksandar Končar i Ivana Žalac su u Italiji (Firenca) sudjelovali na tečaju od 12. kolovoza 2024. do 17. kolovoza 2024. Tečaj je održala Europass SRL. Ishodi tečaja:
- Poboljšati svoje znanje o stilovima učenja učenika i sposobnost projektiranja nastave prema njima
- Razumjeti: tehnike mapiranja, vizualno razmišljanje, vizualne nastavne strategije, kreativno razmišljanje
- Usvojiti projektiranje lekcija koristeći inovativne metode
- Procijeniti složene kompetencije: učiteljska, vršnjačka i samoocjena
- Pretraživati, prilagođavati i manipulirati vizualnim resursima kao način razvoja viših vještina
- Upravljati IKT alatima u obrazovanju: kvizovi i ozbiljne igre, platforme za upravljanje učionicom i online portfelji
STEAM – The New Way of Teaching
Tečaj je održan od 19. kolovoza 2024. do 23. kolovoza 2024. u Malagi (Španjolska), a sudjelovale su Ema Đurčević, Jelena Jelinić-Bošnjak i Marina Martinović. Tečaj je organizirao Idevelop Training. Ishodi tečaja:
- Promicanje korištenja programa za stvaranje priča, igara i aktivnosti na intuitivan način.
- Pružanje učenicima znanja koje će im pomoći kasnije tijekom karijere.
- Dizajniranje moderne učionice koja zadovoljava sadašnje i buduće potrebe.
- Unapređenje kritičkog i transverzalnog razmišljanja učenika, postizanje smislenog učenja koje će im omogućiti rješavanje problema unutar i izvan učionice.
- Obrazovanje konkurentnijih građana za sadašnjost i budućnost na organski način, povećanje njihovog interesa za STEAM područja.
Paint and Art Therapy
Tečaj je održan od 19. kolovoza 2024. do 23. kolovoza 2024. u Malagi (Španjolska), a sudjelovale su Kristina Radošević i Ljiljana Tonkić. Tečaj je organizirao Idevelop Training. Ishodi tečaja:
- Korištenje tehnika slikanja i art terapije za opuštanje, smanjenje stresa, lakše i kreativnije rješavanje izazova u životu i učionici. Povećanje kreativnosti, intuicije i samoizražavanja učitelja i njihovih učenika.
- Biti kreativniji i snalažljiviji u lakšem pronalaženju rješenja.
- Bolje upravljati emocijama i umom te biti u mogućnosti pomoći učenicima u tome.
- Imati više suosjećanja, razumijevanja i prihvaćanja u svakodnevnom životu, za sebe i učenike.
- Steći pozitivniji stav u svojoj zajednici.
- Pristup novoj mreži učitelja diljem Europe koja inspirira nove ideje, metode podučavanja i rješavanje problema.
Županijsko stručno vijeće pedagoga Brodsko-posavske županije
Svoje iskustvo s tečaja polaznik Aleksandar Končar primijenio je održavši predavanje/radionicu “Integriranje kreativnosti i inovativnosti u nastavi” 30. kolovoza 2024. godine na Županijskom stručnom vijeću pedagoga Brodsko-posavske županije. Predstavivši iskustvo sudjelovanja u Erasmus+ projektu STRONGer slušatelje je uveo u temu da bi im potom predstavio nekoliko digitalnih alata koje su imali prilike i koristiti. Svi su bili zadovoljni naučenim te će zasigurno nova znanja i vještine koristiti u svom svakodnevnom radu.
RADIONICE S NASTAVNICIMA (3.9.2024. – 5.9.2024.)
Prvu radionicu u nizu, pod nazivom “ChatGPT i osnovni AI alati”, vodile su Jasna Okopni i Marinela Stanić. Cilj radionice bio je upoznati nastavnike Srednje medicinske škole Slavonski Brod s etičkim pitanjima vezanim uz korištenje umjetne inteligencije u nastavi te s osnovnim funkcionalnostima alata ChatGPT, Eduaide i MagicSchool.
Drugu radionicu pod nazivom “Terapija slikanjem i umjetnošću” vodile su Ljiljana Tonkić i Kristina Radošević. Cilj radionice bio je upoznati nastavnike s kreativnim tehnikama kojima mogu poboljšati rad u nastavi. Tehnike meditacije, modeliranja, jezika simbola i kolaž tehnika pomažu ublažiti stres i napetost, poboljšavaju kreativno i kritičko mišljenje te pomažu boljem razumijevanju sebe i drugih. Također, ove tehnike olakšavaju izražavanje misli i osjećaja.
Cilj treće radionice „Integracija kreativnosti i inovacija u poučavanju“ bio je upoznati nastavnike s inovacijama u nastavnom procesu. Nastavnici su se upoznali s alatima Twee, Gamma, Edpuzzle i Adobe Firefly, koji omogućuju lakšu i kreativniju pripremu nastave usmjerene na učenike. Voditelji radionice bili su Ina Ćurković Pudić, Aleksandar Končar i Ivana Žalac.
Tijekom četvrte radionice nastavnici su se upoznali s korisnim digitalnim alatima koji mogu pomoći u pripremi, izvedbi i planiranju nastave. Iskušali su se u kreiranju grafičkih, video i audio materijala te su upoznali mnoge funkcionalnosti virtualnih učionica. Sve navedeno nudila je radionica „STEAM – Novi način podučavanja“, koju su osmislile Ema Đurčević, Jelena Jelinić-Bošnjak i Marina Martinović.
“Djeluj pozitivno: pozitivno razmišljanje, pozitivna komunikacija i pozitivni školski prostori” bila je posljednja radionica koju su vodili Ana Jelkić i Aleksandar Končar. Na radionici su obrađene teme pozitivne psihologije i utjecaja školskog okruženja na nastavni proces, uz korištenje PERMA i ABC modela. Već u ponedjeljak, nastavnici će prenijeti ova znanja u svoje učionice.