Edukativno-istraživački projekt Lektira koja ne živcira” propitkuje kanonske lektirne naslove na suvremen, inovativan i interaktivan način uz vodstvo kazališne redateljice i dramske pedagoginje Ive Srnec Hamer i profesionalne glumce, Katarinu Šestić i Denisa Bosaka koji izvode fragmente iz odabrane lektire (Homer: Ilijada) istražujući mogućnosti glumačkog pristupa i dramaturških interpretacija prethodno pročitanih materijala…
Projekt je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.
Surađujući s učenicima kao ravnopravnim sudionicima rasprave, kao kreativcima i izvođačima improviziranih scena, lektira se upotpunjuje novim značenjima, a književno se djelo približava novim generacijama.
U dogovoru s kolegicom Ivom Srnec Hamer i potporu ravnateljice, koncept projekta je uspješno proveden u našoj školi 27. listopada 2021. u 1.c i 1. d razredu. Izvrsna redateljica, izvrsni mladi profesionalni glumci su na neobičan i zanimljiv način predstavili svevremenskog klasika na ulomcima dodirnuvši mitove u podlozi “Ilijade”, a potom pretvarali klasičan tekst u različite žanrove viđene iz suvremene perspektive. Nakon interaktivnog dijela u kojem su zdušno sudjelovali učenici, radionica se vratila n klasični element teksta, heksametar. Glumačkom je izvedbom istražen metrički aspekt djela i pomogao da se forma i sadržaj bolje razumiju i približe učenicima..
Takav način postavljanja teksta na scenu osvještava i o univerzalnosti lektira koje su ponekad što zbog sadržaja, što zbog manjka čitateljske aktivnosti mladima nerijetko udaljene. Uzevši u obzir i nedostatak komunikacije uživo uslijed pandemije, ovakav interaktivan način komunikacije i sustvaralaštva svakako utječe na povezanost između učenika i preko aktivnog čitanja koja ne mora nužno značiti izoliranu aktivnost. Osim toga, ovakvim načinom rada i pristupom književnim djelima, razvijau se i socijalne vještine, kritička misao, stvaralaštvo i mašta te posljedično- pojačava interes za čitanje. Budući smo u godini čitanja pod motom. Čitajmo da ne ostanemo bez riječi i Mjesecu hrvatske knjige s temom Ajmo HRVATI se s knjigom, ovaj projekt je došao u pravo vrijeme na pravo mjesto pogotovo što je pobudio veliki interes kod naših učenika. Nadamo se i ubuduće uspješnoj suradnji i sudjelovanju u sličnim projektima.
Ljiljana Tonkić, prof.